۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴

معاون دادستان مشهد خبر داد:

شناسایی ۱۵۸ کودک کار در مشهد/ ۱۲۰ کودک از اتباع هستند

شناسایی ۱۵۸ کودک کار در مشهد/ ۱۲۰ کودک از اتباع هستند

مشهد ـ معاون دادستان مشهد گفت: تا شب گذشته، ۱۵۸ کودک کار در مشهد شناسایی شده‌اند که ۱۲۰ کودک، از اتباع خارجی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نیره عابدین زاده، امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به جزیره‌ای شدن برخی از اقدامات در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: همین امر باعث شده تا در بخشی از امور نتیجه مثبتی نداشته باشیم و البته آسیب‌ها نیز رشد داشته باشند.

معاون دادستان مشهد در خصوص با بیان اینکه برخی از سازمان‌ها از وظایف خود در ساماندهی کودکان کار اطلاعی ندارند، اظهار کرد: در حوزه ساماندهی کودکان کار بر اساس قانون، برای ١١ دستگاه وظیفه تعریف شده که تاکنون در مشهد تنها پنج دستگاه پای کار بوده‌اند و نیاز است که شش دستگاه دیگر نیز باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به شناسایی و زندانی شدن هشت نفر از کسانی که از کودکان برای کار سو استفاده می‌کردند، از مردم خواست که به کودکانی که در خیابان‌ها و میادین هستند، کمک نکنند و ادامه داد: باید به مردم گفته شود که کمک به این کودکان، کمک به افرادی است که برای درآمدزایی آنها را به کار می‌گیرند.

عابدین زاده با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به صفر نمی‌رسد ولی می‌توان آنها را کاهش داد و کنترل کرد، افزود: تا شب گذشته، ۱۵۸ کودک کار در مشهد شناسایی شده‌اند که ۱۲۰ کودک، از اتباع خارجی هستند.

معاون دادستان مشهد، از اداره کل اتباع استانداری خراسان رضوی خواست تا برنامه‌ای برای این کودکان رها شده تدوین کند.

کد خبر 5095858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha